Frame 1 (3)

SEO optimalizace

Pro správné provedení SEO optimalizace je potřeba znát a používat ty správné nástroje, bez nichž nejste schopni SEO provést kvalitně pro uživatele i pro vyhledavače. Známe celkem tři základní typy nástrojů, které se dají využívat. Jedná se o nástroje poskytované provozovateli vyhledávačů, pak o nástroje provozovatelů internetových stránek a nakonec nástroje pro tvorbu webů. Všem těmto třem kategoriím se budete samozřejmě podrobně věnovat.

SEO optimalizace – nástroje provozovatelů vyhledavačů

Nástroje, které jsou k dispozici od provozovatelů vyhledavačů, vám mohou poskytovat důležitá statistická data, bez kterých byste se neobešli. Výhodou je, že získáváte statistická data přímo od zdroje. Známe celkem důležité nástroje. Jedním je WebmasterTool, druhý pak Google Analytics.

WebmasterTool

V případě WebmasterTool se jedná o nástroj, který vám přímo pomůže optimalizovat váš web. Umožňuje komunikovat přímo s vyhledavačem Google, a díky tomu se můžete dostat ke skutečně zajímavým statistickým údajům. Tím prvním jsou chyby, které se na vašem webu objevují. Může se jednat o špatné HTML tagy, neaktualizované či nedostupné stránky, které je vhodné smazat a mnoho dalšího. Stejně tak WebmasterTool umožňuje statistiku proindexování, která vám prozradí, kolik z vašeho webu je zaindexováno v databázích vyhledavačů.

Google Analytics

Tento nástroj je spíše určený pro marketingové účely. Google Analytics vám umožňuje lépe poznat například stránky, ze kterých vaši návštěvníci přišli, na kterých stránkách vašeho webu strávili nejvíce času nebo kam poté odešli. Google Analytics nabízí také možnost sledování konverzního poměru. Samozřejmě, že oba nástroje můžete propojit tak, aby se vzájemně doplňovali, a vy tak můžete získat skutečně velmi důležitá data. Díky nim můžete své weby upravovat dle aktuální potřeby.

SEO optimalizace – nástroje provozovatelů internetových stránek

I tyto nástroje jsou velmi důležité, a často vyhledavači vyhledávané. Díky nim můžete své webové stránky a projekty posunout zase výše ve výsledcích vyhledávání. Pojďme si je představit.

Katalogy firem

Díky katalogu firem můžete získat zpětné odkazy na vaše webové stránky. Díky takovým zpětným odkazům získáte lepší ranky, a popularita vašeho webu poměrně rychle vzroste. Bohužel ale vyhledávače poslední dobou přikládají tomuto nástroji čím dál menší význam.

Katalogy PR článků

Katalogy PR článků hrají důležitou roli při SEO optimalizacích. Vyhledavače myjí tyto katalogy skutečně v oblibě. Díky PR článkům vyhledavače najdou ta klíčová slova, která charakterizují konkrétní webové stránky a může je tak účelněji indexovat.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou v současné době zanedbávaným nástrojem, který vyhledavače sice tak často nevyužívají, přesto ale se jedná o důležitý nástroj. Díky sociálním sítím si můžete zajistit propagaci vašeho webu. Stačí vytvořit opravdu unikátní a zajímavý obsah, a uživatelé již obstarají zbytek.

SEO optimalizace – vlastní nástroje

I provozovatelé webů a projektů mají své vlastní nástroje, jak získávat především zpětné odkazy. Pojďme si je představit.

Microsite

Pod slovíčkem microsite se skrývá úzce specializované webové stránky, které mají za úkol propagovat jeden produkt či konkrétní služby, které chcete nabízet. Díky tomu můžete získávat zpětné odkazy na svoji „hlavní stránku“, která pak bude pro vyhledavače zajímavá.

Affiliate programy

Affiliate pod sebou skrývá provizní systém. V praxi to znamená, že vaši partneři získávají odměnu za každý obchod, který uskuteční. Co z toho ale získáváte vy? Především zpětné odkazy, které opět zvýší zájem vyhledavačů o váš web.

Výměna odkazů

Posledním nástrojem je výměna odkazů. Majitelé webových stránek hledají konkrétní weby, se kterými by chtěli spolupracovat, osloví je a vzájemně se domluví na spolupráci. Díky tomu můžete zvýšit konverzní poměr vás obou. Zpětné odkazy lze samozřejmě také zakoupit.

Ladislav Janků